Принцип роботи роздатки на УАЗі: все, що потрібно знати

Як працює роздатка на уазику?

Роздаткова коробка – це важлива складова частина автомобіля УАЗ, яка дозволяє водієві перемикати передачі від передніх або задніх коліс до коліс всіх чотирьох коліс. Ця система є особливо корисною при бездоріжжій їзді, коли необхідність в розподіленні потужності на всі 4 колеса виявляється настільки великою, що запалюється задаток передач.

Роздаткова коробка на УАЗі працює наступним чином: коли роздатка перебуває в позиції “Н” (нейтраль), потужність передається тільки на задні колеса. Для перемикання на повний привід, водієві необхідно перевести роздатку в позицію “В” (включено), що дозволяє передавати потужність та крутний момент на передні колеса. Завдяки цьому, важкі умови для проїзду стають доступними і незаваженими для автомобіля УАЗ.

Основна перевага роздатки на УАЗі полягає в можливості оперативного включення і виключення повного приводу. За допомогою роздатки водій може самостійно вплинути на роботу автомобіля в найрізноманітніших умовах, що робить УАЗ особливо популярним серед власників, які часто подорожують поза межами асфальтових шляхів.

Як працює роздатка на УАЗі?

Як працює роздатка на УАЗі?

Особливістю роздатки на УАЗі є наявність двох передач з редуктором, що дозволяє зменшити швидкість обертання коліс для підвищення потужності, а також збільшити крутний момент на задній осі для преодолення складних дорожніх умов.

Перемикання передач в роздатці здійснюється механічним способом за допомогою важеля. Водій може перемикати передачі в будь-який момент, навіть під час руху автомобіля. Оптимальна передача залежить від умов дороги та завдань, які стоять перед автомобілем.

В роздатковій скриньці на УАЗі також є блокування диференціала задньої осі, що дозволяє передати рівну кількість потужності обом заднім колесам незалежно від умов дороги та грунту. Така можливість дозволяє автомобілю краще преодолівати перешкоди на бездоріжжі та збільшує його прохідність.

Усі ці можливості роздатки на УАЗі дають водію додаткові зручності та безпеку під час їзди. Користувач може вибрати оптимальний режим роботи роздатки залежно від умов дороги та завдань, які стоять перед автомобілем, тим самим забезпечивши кращу прохідність та контроль над автомобілем.

Принцип дії роздаткової коробки

Принцип дії роздаткової коробки

Роздаткова коробка є важливою складовою частиною у трансмісії автомобіля УАЗ. Вона використовується для включення потужності на передню та задню вісі, а також для управління приводом на всі колеса.

Основним принципом роботи роздаткової коробки є передача крутного моменту з двигуна на ведучу передачу, яка потім передається на передню або задню вісь у залежності від режиму вибору роздаткового важеля. У роздатковій коробці є два головних режими роботи: привод на двигун та привод на передню або задню вісь.

У режимі приводу на двигун, великі зубчасті колеса в роздатковій коробці з’єднуються з валом двигуна, передаючи крутний момент на ведучу передачу. Цей режим використовується під час їзди по дорозі без включення приводу на передню або задню вісь.

У режимі приводу на передню або задню вісь, маленькі зубчасті колеса в роздатковій коробці з’єднуються з відповідними валами передньої або задньої вісі, передаючи крутний момент на колеса і забезпечуючи привід на передні або задні колеса автомобіля.

Користувачем може бути встановлено один з режимів роботи роздаткової коробки за допомогою роздаткового важеля, розташованого всередині салону автомобіля. Включення або виключення режиму приводу на передню або задню вісь залежить від умов дорожнього покриття та типу транспортного засобу.

Принцип дії роздаткової коробки УАЗ полягає в передачі крутного моменту з двигуна на передню або задню вісь залежно від режиму роботи. Це дозволяє забезпечити ефективність руху автомобіля навіть в умовах погіршеного дорожнього покриття.

Призначення і основні функції роздатки

Призначення і основні функції роздатки

Роздатка є однією з основних складових системи приводу у автомобілі УАЗ. Вона відповідає за передачу крутного моменту на передні і задні вісі, а також забезпечує можливість використання різних режимів руху, таких як повний привід, попередній привід або задній привід.

Основною функцією роздатки є розділення вхідного крутного моменту на дві вихідні гілки, які передаються на передні і задні вісі автомобіля. При руху в звичайному режимі (задній привід) крутний момент передається тільки на задні колеса. При включеному повному приводі крутний момент розподіляється між передніми і задніми колесами відповідно до налаштувань роздатки.

Крім розділення крутного моменту, роздатка також відповідає за забезпечення переключення між різними режимами руху. На базі УАЗ-469 використовується двохскоростна роздатка, яка дозволяє вибирати режими повного приводу та заднього приводу. Це дозволяє автомобілю пристосовуватись до різних умов дорожнього покриття і забезпечує більшу маневреність і прохідність.

Також роздатка забезпечує можливість включення блокування між передньою і задньою віссю, що дає можливість краще розподіляти крутний момент між колесами на різних вісях і підвищує прохідність автомобіля в умовах бездоріжжя або складного дорожнього покриття.